تشخیص ظرف میناکاری مرغوب از نامرغوب

تشخیص ظرف میناکاری مرغوب از نامرغوب

ظروف زیبای میناکاری یکی از سوغاتی های زیبای شهر گنبدهای فیروزه است و هر ساله تعدادی زیادی از آن در این شهر تولید شده و به فروش می رسد. برای آنکه بتوانید یک محصول با کیفیت تهیه کنید لازم است به نکات زیر توجه نمایید.


بشقاب میناکاری اصفهان


لعاب زیرین مینا باید به صورت یک تکه و یکپارچه باشد و قسمت های اضافی و زائد روی آن نباشد. همچنین لبه های آن نباید هیچ رنگ سبزی داشته باشد و بدون ترک بوده و تیز و برنده هم نباشد.


بشقاب میناکاری اصفهان


لعاب ظرف مینا بهیچ وجه نباید دارای ترک، زبری، پوسته شدن، سوراخ و حباب یا پریدگی باشد و میزان غلظت لعاب در همه جای ظرف یکسان بوده و نقاط برجسته ای روی سطح شی نباشد. همچنین بشقاب میناکاری ارزان ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشد.


بشقاب میناکاری اصفهان


سطح ظروف میناکاری حتما باید از شفافیت و براق بودن زیادی برخوردار باشد. هر چقدر ظروف مینا درخشندگی و صیقلی بودن بیشتری داشته باشد نشانه آن است که رنگ مرغوبی در آن به کار رفته و همچنین در کوره خیلی خوب پخته شده است. ولی اگر زمانی که روی ظرف دست می کشید زبری یا ناصافی روی آن حس کردید نشانه ی نامرغوب بودن محصول است.


بشقاب میناکاری اصفهان


همچنین کیفیت پشت ظروف مینا نیز جدای از روی آنها نیست و باید حتما دارای لعاب مرغوب و با کیفیت و بدون ترک و بدون زدگی باشد. در صورتیکه روی ظرف ترک خوردگی وجود داشته باشد نشان می دهد که ظرف در حین پخت در کوره سوخته است.


بشقاب میناکاری اصفهان


یک محصول اصیل و با کیفیت حتما دارای کد می باشد و نام هنرمند، تاریخ و محل ساخت آن روی کار درج می گردد. همچنین برای آنکه بتوانید این نکات را به افراد انگلیسی زبان توصیه کنید ابتدا باید عبارت بشقاب میناکاری به انگلیسی را در گوگل جستجو کرده و معادل این عبارت را بیابید.


بشقاب میناکاری اصفهان





برای مشاهده قیمت و خرید محصول روی لینک زیر کلیک کنید.


قیمت : 79000 تومان


خرید محصول