بررسی نقش های حک شده روی ظروف میناکاری اصفهان

میناکاری جز آن دسته از هنرهایی است، که ظرافت و دقت خاصی را میطلبد و اگر عشق و هنر در میان نباشد، عمدتا این طرح ها و نقش ها به عمل نخواهد آمد.ما در این مقاله سعی داریم، به بررسی نقش های ظروف میناکاری  اصفهان با قیمت بپردازیم.

در میناکاری از طرح ها و نقش های سنتی مانند اسلیمی، ختائی، گل و مرغ و یا ترکیب آنها استفاده میشود، که مهم ترین و کاربردی ترین این طرح ها، طرح اسلیمی میباشد.


نقش های میناکاری


اسلیمی یکی از هفت نقش اصلی در نگارگری سنتی ایران است، که طرح های آن اغلب به شکل گیاه یا درخت با ساقه های مارپیچی، که ابتدا و انتهای مشخصی ندارند، میباشد.از طرح ها و نقش های اسلیمی علاوه بر ظروف میناکاری اصفهان، در تزیینات کتیبه ها هم استفاده میشود.


قندان مینا


یکی دیگر از طرح های مورد استفاده در میناکاری، طرح ختائی میباشد که از ترکیب گل و غنچه و برگ به وجود می آید.د بعضی موارد هم دو طرح اسلیمی و ختائی به زیبایی و باظرافت تلفیق شده و طرح زیبای جدیدی را  بوجود می آورند.


قندان مینا با حعبه مشبک


البته این روز ها آنچه در بازا مشاهده میکنید، همگی طرح های اسلیمی هستند و منتقدان بر این باورند که همین تکرار و عدم خلاقیت در به کاربردن طرح ها و نقوش جدید، باعث کاهش خرید میناکاری اصفهان، توسط هنردوستان شده است.


قندان میناکاری طرح بوته


اگر به این آثار توجه کنید، خواهید دید تمامی این قندانها با طرح اسلیمی، مزین شده اند، ولی با وجود این هنوز هم جذاب و برجسته هستند.

همه ی طرح و نقش این گلدان میناکاری که با قیمت 92000 تومان دردسترس است، بوته هستند و نشان دهنده این است که تمامی طرح های ظروف میناکاری، از طبیعت الهام گرفته شده است.


قندان میناکاری


خرید محصول


نقوش زیبا و برجسته ی  قندان زیر، با قرار گرفتن در جعبه مشبک نمای زیباتری به خو گرفته است.قیمت 90000  تومان کمترین قیمتی است که میتوان به این اثر زیبا اختصاص داد. 

 

قندان میناکاری با جعبه


خرید محصول